четвер, 2 лютого 2017 р.

Контрольна робота  8-й клас, українська література
   Варіант 1  
Частина 1
1. Літературним дебютом якого письменника є дитячі оповідання ”Ялинка”, ”Харитя”, ”Маленький грішник”?
2. Комедію ”Сто тисяч” написав?
3. Де загинула Соломія – героїня твору Михайла Коцюбинського ”Дорогою ціною”?
4. Головним героєм комедії ”Сто тисяч ” є:
5. Коли відбуваються події у творі ”Дорогою ціною”?
6. Події якої історичної доби зображені у творі ”Роксолана”?
7. Зображення неповторного світу юності , вічного і швидкоплинного в житті людини є темою твору…
8. Мова якого вивчення твору насичена галицько-подільськими діалектизмами, специфічною іншомовною лексикою здебільшого тюркського походження?
9. Химерна проза – це…
10. Який спосіб вигадала Роксолана, щоб побувати на горі Афон і не порушити заборону предків Сулеймана – бувати в цьому святому місці жінкам?
Частина 2
1. Які проблеми порушує Михайло Коцюбинський у повісті ”Дорогою ціною”?
А. волі людини та можливостей її здобуття
Б. умови творчої праці у вільному і тоталітарному суспільстві
В. кохання як визначальний фактор у долі людини
Г. патріотизму
Д. часу й вічності
Е. батьків і дітей
2. Встановіть відповідність між літературознавчими термінами та їх визначеннями:
 А. Репліка
Б. Ремарка
В. Комедія
Г. Драма
1. Мова автора у п’єсі ;
2. Слова в окремому висловлюванні одного персонажа, на які відповідає інший персонаж;
3. Післяслово, заключна частина твору;
4. Літературний рід. у творах якого, призначених для вистави на сцені, явища життя й характери розкриваються в розмовах та діях персонажів;
5. Твір, у якому засобами гумору і сатири висміюються і засуджуються недоліки та вади суспільного життя й характеру людей;
6. Драматичний твір, який ґрунтується на гострому, непримиренному конфлікті особистості ,що прагне максимально реалізувати свій творчий потенціал, з неможливістю його практичного втілення в життя. Герой часто гине.
3.На що головний герой твору ”Ирій” планує витратити зароблені “талановитим лицедійством на сценах світових театрів ” гроші?
А. На задоволення пихи тітки Дори
Б. На книги для пакульської бібліотеки
В. На купівлю лотереї , яка згодом дасть прибуток
Г. На асфальтування дороги
Д. На будівництво бібліотеки
Е. На відкриття власного бізнесу
4. Вкажіть проблеми, порушені у творі ”Білий кінь Шептало”
А. дійсності та мрії
Б. особистості в історії
В. батьків і дітей
Г. свободи і неволі
Д. знеособлення людини
Е. взаємин родини із сусідами
5. Встановіть відповідність між літературознавчими термінами та їх визначеннями:
А. художній вимисел
Б.  композиція
В. сюжет
Г. алегорія
1).спосіб двопланового художнього зображення , що ґрунтується на приховуванні реальних осіб, явищ і предметів під конкретними художніми образами з відповідними асоціаціями з характерними ознаками приховуваного
2).народжена творчою уявою художньо видозмінена дійсність
3).різновид тропа, що полягає в надмірному перебільшенні характерних властивостей чи ознак певного предмета , явища або дії
4). побудова твору, доцільне поєднання всіх компонентів твору в художньо-естетичну цілісність
5). подія чи система подій, покладена в основу епічних, драматичних, інколи ліричних творів
6). різновид комічного, відображення смішного в життєвих явищах і людських характерах
6. Прочитайте фрагмент з вивченого твору і виконайте подані після нього завдання .
Степан ніколи не б’є його , хіба ненароком у гурті зачепить пугою чи про стороннє око стьобне. Ніколи не посилає на важку роботу, якщо є кого іншого послати . Бо він ,…особливий,…білий, а коли й попав у це бригадне стовпище, то завдяки злому випадку, химерам долі. Справжнє місце йому не тут, хтозна, де він може опинитися завтра. І Степан це розуміє. Степан що: маленький чоловічок, навіть не білий , а якийсь землисто-сірий, з брудними, корявими ручиськами. Але навіть він своїм приземленим розумом тямкує тимчасовість своєї влади …
1). З якого вивченого твору поданий фрагмент?
А. ”Ирій”
Б. ”Роксолана”
В. ”Білий кінь Шептало”
Г. ”Дорогою ціною”
Д. ”Сто тисяч”
2). Які художні засоби чи стилістичні прийоми використав автор, щоб показати, на чиєму боці його симпатія?
А. гіперболу
Б. анафору
В. антитезу
Г. риторичні звертання
Д. епітети
Е. емоційно-забарвлену лексику


Контрольна робота  8-й клас, українська література
Варіант 2
Частина 1
1. Вкажіть справжнє прізвище Івана Карпенка-Карого.
2. Про що найчастіше розповідав Остапові його дід?
3. З якою метою Герасим Калитка відправляє свого сина до Пузиря ?
4. Чому Остап змушений був утікати з села?
5. Коли відбуваються події у творі ”Дорогою ціною”?
6. Хто з вивчених письменників є автором твору ”Роксоляна”?
7. Якого твору Михайло Решето є головним героєм?
8. Кому з героїв стелилася, за словами ворожки, ”Далека дорога без мостів, без шляхів…”?
9. Ким хотів стати головний герой твору ”Ирій”?
10. Вкажіть тему твору”Білий кінь Шептало”?
Частина 2
1.Вкажіть ідеї повісті Михайла Коцюбинського ”Дорогою ціною”:
А. оспівування хоробрості, прагнення до волі людини
Б. оспівування патріотичних почуттів героїв
В. співування кохання як визначального фактора у долі людини
Г. взаємопідтримка – запорука успіху
Д. показ незламності українського народу
Е. оспівування боротьби народу за свої права
2. Встановіть відповідність між термінами та їх визначеннями
А. епілог
Б. сюжет
В. композиція
Г. пролог
1). композиційний компонент , фінал, підсумкова частина твору, в якій коротко повідомляється про подальшу долю героїв твору
2). упорядковане розміщення взаємопов’язаних, взаємозалежних частин твору
3). післяслово, заключна частина
4). літературний рід, у творах якого, призначених для вистави на сцені, явища життя й характери розкриваються в розмовах та діях персонажів
5). система пов’язаних між собою подій, у яих розкриваються характери персонажів і розв’язується суперечність між ними
6). композиційний компонент, початковий етап твору, в якому коротко викладаються розгорнуті далі події
3. ”Султанськими ” Сулейман назвав мрії Хуррем:
А. мати найрозкішніший одяг в імперії
Б. збудувати велику кухню для бідних
В. мати найрозумніших слуг і радників
Г. велику бібліотеку
Д. лікарню і притулок для убогих
Е. бути наймудрішою і найпривабливішою жінкою в імперії
4. Встановіть відповідність між назвами творів та їх жанрами:
А. ”Ирій”
Б. ”Білий кінь Шептало”
В. ”Роксоляна”
Г. ”Сто тисяч”
1). історичний роман
2). повість
3). повість-казка
4). оповідання
5). новела
6). комедія
5. Прочитайте фрагмент з роману Осипа Назарука ”Роксоляна” і виконайте завдання.
Він був прекрасно одягнений , стрункий і високий. Мав чорні, як терен, блискучі, трохи зачервонілі очі, сильнее чоло, матово-бліде обличчя лагідного виразу, тонкий, орлиний ніс, вузькі уста. Спокій і розум блистіли з карих очей його…
1). Про кого з героїв роману йдеться у поданному фрагменті:
А. про Стефана Дропана
Б. про султана Сулеймана
В. про учителя Абдуллага
Г. про колишнього монаха з України
Д. про Кізляр-агу
2). Які художні засоби чи стилістичні прийоми використав автор у поданному фрагменті? А. метафору
Б. порівняння
В. портрет
Г. риторичне звертання
Д. епітети
Е. емоційно-забервлену лексику
6. Прочитайте уривок з твору М.Коцюбинського ”Дорогою ціною” та виконайте завдання
Довгі пасма чорних кіс, мов мертві гадюки, тихо зсувались по плечах додолу і лягли на землі дивними покосами…
1) Вкажіть художні засоби, використані автором у рядку:
А. гіпербола
Б. порівняння
В. рефрен
Г. епітети
Д. метафора
Е. анафора

Немає коментарів:

Дописати коментар