Контрольна робота. Поети-шістдесятники. 11 КЛАС
І ВАРІАНТ
1. « Наш Василь іде по найдовшій у світі дорозі з розплющеними 28-літніми очима…», - так писав М. Вінграновський проА Стефаника Б Стуса В Симоненка Г Чумака
2. Народною піснею літературного походженн є
А «Балада про соняшник» І. Драча Б «Задивляюсь у твої зіниці…» В. Симоненка
В «Мені зоря сіяла нині вранці…» В. Стуса Г «Два кольори» Д. Павличка
3. Поетичними рядками «Хай мовчать Америки й Росії, коли я з тобою говорю» В. Симоненко звертається до
А сина Б матері В Україи Г коханої
4.У поетичних рядках йдеться про вимушене «мовчання»
А В. Стуса Б В. Симоненка В Л. Костенко Г І. Драча
Прости мені, мій змучений народе, І тільки змії кубляться й сичать.
що я мовчу. Дозволь меі мовчать! Всіх протии всіх, усі ні з ким не згодні.
Бо ж сієш, а воно не сходе, Злість рухає людьми, але у бік безодні…
5 Установіть відповідність між рядками з поезій В. Стуса і засобами образності, використаними в них
1 «У цьому полі синьому, як льон…»
2 «…ми ще повернемося, обов'язково повернемося, бодай – ногами вперед, але: не мертві, але: непереможні, але: безсмертні…»
3 «Украдене сонце зизить схарапудженим оком . Мов кінь навіжений, що чує під серцем ножа.»
4 «О земле втрачена, явися…»
5 «весняний вечір. Молоді тумани. Неон проспектів. Туга ліхтарів.»
А сиплока (поєднання анафори з епіфорою) Б епітет, метафора, порівняння
В епітет, порівняння Г риторичне звертання, епітет Д епітет, власне метафора
6 Установи відповідність між назвами ліричних творів поетів-шістдесятників та рядками з них
А Мене водило в безвісті життя, Г Але осінь зійшла по плечі,
Та я вертався на свої пороги. Осінь, ви і осінній час,
Б Хай палають хмари бурякові, Коли стало любити важче,
Хай сичать образи – все одно І солодше любити знов…
Я проллюся крапелькою крові Д Він гримів одержимо і люто,
На твоє священне знамено. І кривилося гнівом лице рябе,
В Красиве засмагле сонце, Він ладен був мене розіпнути
В золотих переливах кучерів, За те, що я поважаю себе.
В червоній сорочці на випуск…
1 І. Драч «Балада про соняшник» 2 В.Симоненко «Я…» 3 Д. Павличко «Два кольори»
4 М. Вінграновський «Синьйорито акаціє, добрий вечір…»
7 Основними ознаками історичного роману у віршах є: А історична концепція Б єдність ліричного, епічного й драматичного В віршована форма Г інтригуючи назва Д несподіва розв’язка
8 Персонажами роману «Маруся Чурай» є історичні особи: А Б. Хмельницький Б Северин Наливайко В Павло Павлюк Г Яків Остряниця Д Ярема Вишневецький
9 Кого (що) представлено в алегоричних образах соняшника і сонця в «Баладі про соняшник» І. Драча?
А Україну й українців Б поета і поезію В реальне і фантастичнее Г матір і дитину
10 У вірші Л. Костенко порушено проблему: А екології Б збереження мови В батьків і дітей
Г взаємин вождя і мас Д самотності
11 Прокоментуйте вислів із твору Л. Костенко «Маруся Чурай»: «Нерівня душ – це гірше, ніж майна».
Контрольна робота. Поети-шістдесятники. 11 КЛАС
ІІ ВАРІАНТ
1 У поезії В. Симоненка переважаютьА гостра публіцистичність та афористичість вислову Б тяжіння до ускладненого символізму та експресіонізму В авангардистська образність та ускладнена строфіка Г футуристична манера письма та урбанізм Д кларнетичність і вітаїзм
2 У «Баладі про соняшник» І. Драча соняшник перетворився на
А журавля Б явір В сонце Г велосипед Д хлопця
3 Слова з поезії «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…» М. Вінграновського «Я забув, що забув був вас» - це : А порівняння-паралелізм Б оксиморонна гра В метафорична гіпербола Г семантичний парадокс Д єдність епіфори й анафори
4 «Поезі – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі», - рядки з ліричного твору Л. Костенко : А «Недумано, негаданно…» Б «Я вранці голос горлиці людлю…» В «Українське альфреско» Г «Хай буде легко. Дотиком пера…» Д «Страшні слова, коли вони мовчать…»
5 Установи відповідність між назвами ліричних творів поетів-шістдесятників та рядками з них
А Вже б, здавалося, відболіло, В Мені війнула в очі сивина,
Прогоріло у тім вогні, Та я нічого не везу додому,
Ступцювало і душу й тіло, Лиш згорточок старого полотна
Вже б, здавалося, нащо мені? І вишите моє життя на ньому.
Б І я не чув, як жайвір в небі тане, Г Він бігав наввипередки з вітром,
Кого остерігає з висоти… Він вилазив на грушу і рвав у пазуху гнилиці.
Прийшла любов непрохана й неждана – І купався коло млина, і лежав у піску,
Ну як мені за нею не піти? І стріляв горобці з рогатки.
Д Одійдіте, недруги лукаві! Маю я святе синівське право
Друзі, зачекайте на путі! З матір’ю побуть на самоті.
1 І. Драч «Балада про соняшник» 2 В. Симоненко « Задивляюсь у твої зіниці…» 3 Д. Павличко
«Два кольори» 4 М. Вінграновський «Синьйорито акаціє, добрий вечір…»
6 Розмістіть назви перших п'яти розділів твору «Маруся Чурай» у правильному порядку:
А «Полтавський полк виходить на зорі» Б «Сповідь» В «Страта» Г «Гінець від гетьмана»
Д «якби знайшлась неопалима книга» Е «Весна, і смерть, і світле воскресіння»
7 Установіть відповідність
А Народ мій є! Народ мій завжди буде! В Але осінь зійшла по плечі,
Ніхто не перекреслить мій народ! Осінь, ви і осінній час…
Б Ми – це народу одвічне лоно, Г І застиг він на роки і на століття
Ми – океанна вселюдська сім’я. В золотому німому захопленні…
Д Хай мовчать Америки й Росії,
Коли я з тобою говорю.
1 «Я…» 2 «Балада про соняшник» 3 «Задивляюсь у твої зіниці…» 4 «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…»
8 Установіть відповідність між рядками з творів Л. Костенко та засобами образності, вжитими в них.
1 Поезія – це завжди неповторність, 3 І дзвонять дзвони,
Якийсь безсмертний дотик до душі Дзвонять, дзвонять дзвони
2 Одного прошу: у мою дитину 4 Навшпиньки виглядають жоржини
Не кидайте словами, як багном через тин
А персоніфікація Б звертання В порівняння Г метафора Д повтор
9 Борцями за українську незалежність у романі «Маруся Чурай» виступають:
А Семен Капчанчик Б Ромашко Стук В Мартин Пушкар Г Іван Іскра Д вишняк
10 Установіть відповідність між рядками з творів В. Симоненка та засобами образності, вжитими в них.
1 І з тобою було б на гірко. 3 Маю я святе синівське право
Обіймав би нас часто сум. З матір’ю побуть на самоті.
2 Україно! Ти для мене диво! 4 Ти знаєш, що ти людина?
І нехай пливе за роком рік, Ти знаєш про це чи ні?
Буду, мамо горда і вродлива,
З тебе дивуватися повік…
А звертання Б епітет В анафора Г епіфора Д персоніфікація
11 Хто з персонажів твору Л. Костенко «Маруся Чурай» так характеризує свою спорідненість із Марусею : «…Ми з нею рідні. Ми одного кореня. Мабуть, один лелека нас приніс.»? Про яку спорідненість між героями йдеться?
Немає коментарів:
Дописати коментар