четвер, 2 лютого 2017 р.

Контрольна робота.   Поети-шістдесятники. 11 КЛАС
І ВАРІАНТ
1. « Наш Василь іде по найдовшій у світі дорозі з розплющеними  28-літніми очима…», - так писав М. Вінграновський про
А Стефаника    Б Стуса   В Симоненка   Г Чумака
2. Народною піснею літературного походженн є
А «Балада про соняшник» І. Драча   Б «Задивляюсь у твої зіниці…» В. Симоненка
В «Мені зоря сіяла нині вранці…» В. Стуса  Г «Два кольори» Д. Павличка
3. Поетичними рядками «Хай мовчать Америки й Росії, коли я з тобою говорю» В. Симоненко звертається до
А сина    Б матері  В Україи   Г коханої
4.У поетичних рядках йдеться про вимушене «мовчання»
         А   В. Стуса           Б   В. Симоненка    В    Л. Костенко     Г   І. Драча
Прости мені, мій змучений народе,                         І тільки змії кубляться й сичать.
що я мовчу. Дозволь меі мовчать!                            Всіх протии всіх, усі ні з ким не згодні.
Бо ж сієш, а воно не сходе,                                          Злість рухає людьми, але у бік безодні…
5 Установіть відповідність між рядками з поезій В. Стуса і засобами образності, використаними в них
1 «У цьому полі синьому, як льон…»
2 «…ми ще повернемося, обов'язково повернемося, бодай – ногами вперед, але: не мертві, але: непереможні, але: безсмертні…»
3 «Украдене сонце зизить схарапудженим оком . Мов кінь навіжений, що чує під серцем ножа.»
4 «О земле втрачена, явися…»
5 «весняний вечір. Молоді тумани. Неон проспектів. Туга ліхтарів.»
А  сиплока (поєднання анафори з епіфорою)     Б епітет, метафора, порівняння
В епітет, порівняння     Г  риторичне звертання, епітет     Д  епітет, власне метафора
6 Установи відповідність між назвами ліричних творів поетів-шістдесятників та рядками з них
А Мене водило в безвісті життя,                                 Г  Але осінь зійшла по плечі,
  Та я вертався на свої пороги.                                         Осінь, ви і осінній час,
Б Хай палають хмари бурякові,                                      Коли стало любити важче,
Хай сичать образи – все одно                                         І солодше любити знов…
Я проллюся крапелькою крові                                    Д   Він гримів одержимо і люто,
На твоє священне знамено.                                                І кривилося гнівом лице рябе,
В  Красиве засмагле сонце,                                                 Він ладен був мене розіпнути
В золотих переливах кучерів,                                            За те, що я поважаю себе.
В червоній сорочці на випуск…
1 І. Драч «Балада про соняшник»      2 В.Симоненко «Я…»    3 Д. Павличко  «Два кольори»
4 М. Вінграновський «Синьйорито акаціє, добрий вечір…»
7 Основними ознаками історичного роману у віршах є:  А історична концепція  Б єдність ліричного, епічного й драматичного  В  віршована форма   Г інтригуючи назва   Д несподіва розв’язка
8 Персонажами роману «Маруся Чурай» є історичні особи: А Б. Хмельницький   Б  Северин Наливайко  В  Павло Павлюк    Г  Яків Остряниця     Д  Ярема Вишневецький
9 Кого (що) представлено в алегоричних образах соняшника і сонця в «Баладі про соняшник» І. Драча?
А  Україну й українців   Б  поета і поезію   В  реальне і фантастичнее    Г  матір і дитину
10 У вірші Л. Костенко порушено проблему:  А  екології   Б  збереження мови   В  батьків і дітей  
Г  взаємин вождя і мас    Д  самотності
11 Прокоментуйте вислів  із твору Л. Костенко «Маруся Чурай»: «Нерівня душ – це гірше, ніж майна».


Контрольна робота.   Поети-шістдесятники. 11 КЛАС
ІІ ВАРІАНТ
1   У поезії В. Симоненка переважають
А гостра публіцистичність та афористичість вислову     Б  тяжіння до ускладненого символізму та експресіонізму     В  авангардистська образність та ускладнена строфіка    Г  футуристична манера письма та урбанізм     Д  кларнетичність і вітаїзм
2 У «Баладі про соняшник» І. Драча соняшник перетворився на
А  журавля   Б  явір   В  сонце   Г  велосипед   Д  хлопця
3  Слова з поезії «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…» М. Вінграновського «Я забув, що забув був вас» - це :  А  порівняння-паралелізм    Б  оксиморонна гра     В  метафорична гіпербола  Г  семантичний парадокс     Д   єдність епіфори й анафори
4 «Поезі – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі», - рядки з ліричного твору Л. Костенко  :  А «Недумано, негаданно…»   Б  «Я вранці голос горлиці людлю…»   В  «Українське альфреско»     Г  «Хай буде легко. Дотиком пера…»  Д  «Страшні слова, коли вони мовчать…»
5 Установи відповідність між назвами ліричних творів поетів-шістдесятників та рядками з них
А Вже б, здавалося, відболіло,                                                В  Мені війнула в очі сивина,
Прогоріло у тім вогні,                                                                     Та я нічого не везу додому,
Ступцювало і душу й тіло,                                                             Лиш згорточок старого полотна
Вже б, здавалося, нащо мені?                                                       І вишите моє життя на ньому.
Б  І я не чув, як жайвір в небі тане,                                        Г  Він бігав наввипередки з вітром,
Кого остерігає з висоти…                                                           Він вилазив на грушу і рвав у пазуху гнилиці.
Прийшла любов непрохана й неждана –                            І купався коло млина, і лежав у піску,
Ну як мені за нею не піти?                                                        І стріляв горобці з рогатки.
Д   Одійдіте, недруги лукаві!        Маю я святе синівське право
     Друзі, зачекайте на путі!          З матір’ю побуть на самоті.
1 І. Драч «Балада про соняшник»     2 В. Симоненко « Задивляюсь у твої зіниці…»   3  Д. Павличко
«Два кольори»   4  М. Вінграновський «Синьйорито акаціє, добрий вечір…»
6  Розмістіть назви перших п'яти розділів твору «Маруся Чурай» у правильному порядку:
А «Полтавський полк виходить на зорі»     Б  «Сповідь»   В  «Страта»    Г «Гінець від гетьмана»
Д  «якби знайшлась неопалима книга»    Е   «Весна, і смерть, і світле воскресіння»
7  Установіть відповідність
А  Народ мій є! Народ мій завжди буде!                         В  Але осінь зійшла по плечі,
    Ніхто не перекреслить мій народ!                                    Осінь, ви і осінній час…
Б  Ми – це народу одвічне лоно,                                       Г  І застиг він на роки і на століття
     Ми – океанна вселюдська сім’я.                                       В золотому німому захопленні…
Д   Хай мовчать Америки й Росії,
Коли я з тобою говорю.
1 «Я…»    2  «Балада про соняшник»    3  «Задивляюсь у твої зіниці…»   4   «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…»
8 Установіть відповідність між рядками з творів Л. Костенко та засобами образності, вжитими в них.
1 Поезія – це завжди неповторність,                             3  І дзвонять дзвони,
  Якийсь безсмертний дотик до душі                                  Дзвонять, дзвонять дзвони
2 Одного прошу: у мою дитину                                        4  Навшпиньки виглядають жоржини
  Не кидайте словами, як багном                                          через тин
А персоніфікація           Б  звертання     В    порівняння    Г  метафора     Д   повтор
9 Борцями за українську незалежність у романі «Маруся Чурай» виступають:
А Семен Капчанчик   Б  Ромашко Стук    В  Мартин Пушкар   Г  Іван Іскра      Д  вишняк
10   Установіть відповідність між рядками з творів В. Симоненка та засобами образності, вжитими в них.
1 І з тобою було б на гірко.                               3   Маю я святе синівське право
Обіймав би нас часто сум.                                  З матір’ю побуть на самоті.
2 Україно! Ти для мене диво!                          4    Ти знаєш, що ти людина?
І нехай пливе за роком рік,                                 Ти знаєш про це чи ні?
Буду, мамо горда і вродлива,
З тебе дивуватися повік…
А   звертання      Б   епітет        В   анафора          Г   епіфора           Д   персоніфікація
11  Хто з персонажів твору Л. Костенко «Маруся Чурай» так характеризує свою спорідненість із Марусею : «…Ми з нею рідні. Ми одного кореня. Мабуть, один лелека нас приніс.»? Про яку спорідненість між героями йдеться?


Немає коментарів:

Дописати коментар