суботу, 11 лютого 2017 р.

Українська література 1920 – 1930-х років . Поезія.   І Варіант


1.Для підсилення музичності у строфі з поезії П. Тичини « О, панно Інно…»
О, панно Інно, панно Інно!
Я – сам. Вікно. Сніги…
Сестру я Вашу так любив –
Дитинно ,злотоцінно.
використано  а) асонанс; б) звуконаслідування; в) алітерацію; г) анафору.
2. Войовничий урбанізм , культ надлюдини, дегуманізація, сміливе експериментування з художньою формою – характерні риси  
а) неоромантизму; б) неокласицизму; в) футуризму; г) імпресіонізму; д) символізму.
3. Є. Плужник моделює сприймання його доби нащадками в поезії
а) «Вчись у природи творчого спокою…» б) «Для вас , історики майбутні…» в) «Ніч… а човен – як срібний птах!..»г) «Річний пісок…»
4. Установи відповідність між назвами ліричних творів та рядками з них
1) П. Тичина «Памяті тридцяти»    2) М.. Семенко «Бажання»     3) М. Рильський «Молюсь і вірю…»                  4) Є. Плужник «Для вас, історики майбутні…»
А) Чому не можна перевернути світ?                 Г) І над нами , й під нами горять світи…
 Щоб поставити все догори ногами?                       І внизу, і вгорі глибини…
 Це було б краще. По – своєму перетворити.         О, який же прекрасний ти,
Б) І ти смієшся , й день ясніє,                                   Світе  єдиний!
 І серце б’ється, як в огні,                                     Д) Якийсь дідок нудний напише, -
 І вид пречистої надії                                                 «Війна і робітничий рух…»
Стоїть у синій глибині.                                               О, тихше! Біль не вщух!
В) На Аскольдовій могилі
 Український цвіт!
 По кривавій по дорозі
 Нам іти у світ.
5. Виберіть два чи більше правильних варіантів відповідей:
Поезія П. Тичини «Ви знаєте, як липа шелестить…» належить до лірики
А) пейзажної; б) філософської; в) інтимної; д) громадянської.
6. До мариністичної лірики належить вірш Є. Плужника : а) «Вчись у природи творчого спокою» б) «Ніч… а човен – як срібний птах» в) «Річний пісок слідок ноги твоєї» г) «Для вас, історики майбутні»
7. Художня виразність рядків «Бо я дивлюсь і бачу: все навіки / На цій осінній лагідній землі, /І твій слідок малий – такий великий, / Що я тобі й сказати б не зумів» досягається за допомогою : а) метафори; б) порівняння; в) гіперболи; г) синекдохи .
8. Установіть відповідність
               Назва твору                                                             Мотив
1. «Арфами, арфами…»                            а)  національно – визвольне пробудження народу                      
2. «Ви знаєте, як липа шелестить...»      б) світлі сподівання українців і жорстока реальність
3. «Одчиняйте двері…»                           в) гімн весні, молодості, вірі в людське щастя
4. «Памяті тридцяти»                               г) роль митця  житті суспільства
                                                                        д) єдність природи й високих почуттів людини
9. Установіть відповідність
            Назва твору                                                         Образ – символ
   1. «Річний пісок…»                                                 а) журавлі
   2. «Ніч… а човен – як срібний птах!..»                 б) лелеки
   3. «Вчись у природи творчого спокою…»            в) калина
   4. «Для вас, історики майбутні…»                         г) кров
                                                                                      д) серце
10.  Визначте віршовий розмір поезії «Молюсь і вірю!..» М. Рильського.
11.  Хто входив до «п’ятірного грона» київських неокласиків ?
12. Установіть відповідність
           Художній засіб                                                         Приклад
 1. звуконаслідування                          а) Де тополя росте, / Серед поля стою.
 2. алітерація                                         б) З золота зіткане сяєво ллється/  Ліс в нім купається, листя сміється
 3. асонанс                                             в) О, я ваш невільник, / Я ваш беззаконник.                                                                                                                                                                                                                                      
 4. анафора                                                 Я – сонце прихильник. / Я – вогнепоклонник.
                                                                г) Одчиняйте двері -/ Горобина ніч!
                                                                д) Хай схитнеться - / Жито усміхнеться:
                                                                     Тінь! Тінь!

Українська література 1920 – 1930 – х років. Поезія.   ІІ Варіант


1. Футуризм як авангардистську течію модернізму започатковано в українській літературі
а) М. Рильським б) М. Семенком в) М. Зеровим г) Є. Плужником д) П. Тичиною
2. У строфі з поезії М. рильського
 Солодкий світ! Простір блакитно – білий / І сонце – золотий небесний квіт.
 Благословляє дух ширококрилий / Солодкий світ.
  переважає художній засіб
 а) порівняння ; б) інверсія ; в) літота ; г) епітет ; д) евфемізми
3. Думка про те , що лише розважлива творчість допоможе «на певний шлях ступити з манівців» стверджується в поезії Є. Плужника
 А) «Вчись у природи творчого спокою…» б) «Для вас, історики майбутні…» в) «Ніч… а човен – як срібний птах!..» г) «Річний пісок» д) « Рівновага»
4. Установіть відповідність між назвами ліричних творів та рядками з них
 1. П. Тичина «Ви знаєте, як липа шелестить…»
 2. М. Зеров «Київ – традиція»
 3. М. Рильський «Солодкий світ!..»
 4. Є.Плужник «Вчись у природи творчого спокою…»
 А) Узори над весняних тонких віт, / Твій погляд , ніби пролісок несмілий,
     Немов трава, що зеленить граніт, / Неначе спогад нерозумно – милий…
 Б) Вір і наслідуй. Учневі негоже / Не шанувати визнаних взірців…
  В) Ось місяць, зорі, соловї, …/ «Я твій» - десь чують дідугани.
      А  соловї ? / Та ви вже знаєте , як сплять гаї!
  Г) Бо я дивлюсь і бачу: все навіки / На цій осінній лагідній землі,
      І твій слідок малий – такий великий , / Що я тобі й сказати б не зумів!
  Д) Ніхто твоїх не заперечить прав. / Так, перший світ осяв твої висоти,
      До тебе тислись войовничі готи , / І Данпарштадт із пущі виглядав.
5. Установіть відповідність
             Художній засіб                                      Приклад
  1. неологізм          а) Сестру я Вашу так любив - / Дитинно, злото цінно.
  2. порівняння        б) Ви знаєте, як сплять старі гаї? / Вони все бачать крізь тумани.
  3. уособлення        в) Сміх буде, плач буде / Перламутровий…
  4. алегорія             г) Одчиняйте двері – Наречена йде!
                                 д) Я Ваші очі пам’ятаю, / Як музику, як спів.
6. Футуристи відмовлялися у своїх творах від
 А) культу надлюдини, яка за допомогою науки й техніки змінює світ ; б) сміливого експериментування з художньою формою ; в) захоплення індустріальними пейзажами ; г) культивування античних форм і образів  д) перенесення уваги з людини на механізми
7. Установіть відповідність
              Назва твору                                                                        Мотив
 1. «Річний пісок…»                                            а) людське життя – мить у вічності Всесвіту
 2. «Ніч… а човен – як срібний птах!..»            б) осіння «мудра пора» як взірець гармонії
 3. «Вчись у природи творчого спокою…»       в) замилування земним буттям і красою Всесвіту
 4. «Для вас, історики майбутні…»                    г) роль митця у духовному розвитку суспільства
                                                                               д) усвідомлення безсмертя всього справжнього
8. Виберіть два і більше правильних варіантів відповідей
 У вірші «О панно Інно…» виявилися такі ознаки кларнетизму:
 А) реалістична типізація образу; б) єдність живопису і музики в образі; в) романтичне узагальнення;               г) милозвучність , обожнення краси.
9. Виберіть два і більше правильних варіантів відповідей
Ідеєю поезії «Одчиняйте двері» є : а) заклик до боротьби зі злом і кривдою ; б) утвердження героїзму народу у боротьбі за свободу; в) осудження братовбивчої війни в Україні; д) прославлення вимріяної нареченої _ революції.
10. Визначте віршовий розмір поезії « Солодкий світ!» М. Рильського.
11 Хто входив до «п’ятірного грона» київських неокласиків ?
12. Установіть відповідність: 1. алітерація 2. асонанс 3. дисонанс 4. звуконаслідування
А) повторення однакових чи подібних за звучанням приголосних із метою підсилення музичності
Б) повторення на початку віршових рядків або строф однакових слів чи синтаксичних конструкцій
В) імітація засобами людської мови різних позамовних звукових явищ
Г) повторення однакових голосних з метою підсилення музичності віршових рядків
Д) різновид рими , у якому збігаються приголосні, але не збігаються наголошені голосні                              

Немає коментарів:

Дописати коментар